1 Ekim 2019 Salı

Pegasus Hava Yolları (PGSUS) Hisse Senedi Yorumları, Günlük Tahminler ve Analizler Detaylar Nedir Ne Değildir



Pegasus Hava Yolları (PGSUS) Hisse Senedi Yorumları, Günlük Tahminler ve Analizler






Pegasus Hava Yolları (PGSUS) hisse senedi yorumları, tahminleri, beklentileri ve analizleri bu sayfada yer almaktadır.

Pegasus Hava Yolları (PGSUS) Hisse Senedi Yorumları, Günlük Tahminler ve AnalizlerPegasus Hava Yolları şirketi için aracı kurumlar, bankalar ve analistler tarafından hazırlanmış raporlar güncel olarak bu sayfada bulunmaktadır. En üstte en son tahminler ve beklentiler yer almaktadır. PGSUS hisse yorumları, analizleri ve günlük tahminleri sizler için bir araya getirilmektedir.


Borsanasiloynanir.co tarafından derlenen Pegasus hisse yorumları sizlerle:



Pegasus (PGSUS) Hissesi Hakkında Uzman Yorumları, Analizleri ve Tahminleri


Pegasus (PGSUS) Hissesi Hakkında Uzman Yorumları, Analizleri ve TahminleriAracı kurumlar ve bankalar tarafından yayınlanan raporlardan derlenen PGSUS hisse yorumları, analizleri ve beklentileri bu kısımda paylaşılmaktadır. En üstte en güncel yorum bulunmaktadır.


Acar Menkul Değerler – 15 Kasım 2019


“72.35”deki direnç geçildi.. Yaklaşık rakamlarla “72.00-55.00” aralığındaki “simetrik üçgen”den yukarı yönde kopma gerçekleşti ve fiyat “77.55”i gördü..”68.00” den kopan senette hedef formasyon gereği “85.00” civarı olabilir..


Tahtada etkili olan güçlü yatırımcıya da bağlı hareketlilik yaşanabilir..Fiyat 20 ve 50 günlük hareketli ortalamaların üstünde ama biraz uzaklaştı ortalamalardan.. Destek “66.34”deki 20 günlük üssel ortalamada..50 günlük üssel hareketli ortalama “62.93”de.. 20 günlük hareketli ortalamanın altı stop olabilir..


Acar Menkul Değerler - 15 Kasım 2019
Acar Menkul Değerler – 15 Kasım 2019

Ak Yatırım – 13 Kasım 2019


Hava Taşımacılığı (Pegasus) dün 3Ç19 sonuçlarını ve ileriye yönelik görünüm hakkında bilgi paylaşmak amacıyla bir telekonferans düzenledi.


Genel hatlarıyla 2020 büyümesi ve karlılığın sürdürülebilirliği üzerinde yoğunlaşılan telekonferansta, yönetim 2020 yılına dair beklentileriyle ilgili net bilgi paylaşmaktan kaçındı.


Ancak bizim çıkarımımız, Şirket’in gelecek sene de doluluk oranı ve yan gelirler üzerinde yoğunlaşarak olası marj baskılarının önüne geçmeyi planladıkları yönünde.


Birim maliyetler tarafında ulaşılan seviyeden memnun olduklarını, gelecek sene için önemli bir personel gideri artışı beklemediklerini belirttiler.


Gelecek sene içinde filoya eklenecek 16 yeni uçağın 10 adedinin yaz sezonundan önce beklendiğini, bunun da yıllık kapasite artışını %14-15 seviyelerine getirebileceğini söylediler.


Yurt içi hatlarda yakın zamanda yapılan tavan fiyat düzenlemesinin ve filodaki düşük yakıt tüketimli uçakların kapasitedeki oranının %50’nin üzerine çıkacak olmasının marjlara ilave destek sağlaması da bekleniyor.


Yorum: Bizim beklentilerimiz ile karşılaştırıldığında özellikle yolcu büyümesi ve kapasite artışı tarafında risklerin hafif yukarı yönlü olduğunu anlıyoruz.


Bu nedenle, Pegasus’un düzenlediği telekonferansın, Pegasus için olan olumlu görüşümüzü destekler nitelikte olduğunu düşünüyoruz.


Deniz Yatırım – 12 Kasım 2019


Pegasus 3Ç19’da 4.117 milyon TL gelir (Deniz: 3.707 milyon TL, Konsensus: 3.959 milyon TL), 2.033 milyon TL VAFÖK (Deniz: 1.768 milyon TL, Konsensus: 1.880 milyon TL) ve 1.200 milyon TL net kar (Deniz: 1.196 milyon TL, Konsensus: 1.024 milyon TL) elde etti.


Net ve operasyonel karlılık piyasa beklentilerinin sırasıyla %8 ve %17 üzerinde gerçekleştiğinden, sonuçların hisse performansı üzerindeki etkisinin olumlu olmasını bekliyoruz.


Şirketin maliyet kalemleri beklentilerimize uygun gerçekleşirken, birim fiyatlamanın beklentimizin üzerinde gerçekleştiği görülmekte.


Öte yandan, net finansal giderler beklentimizin üzerinde gerçekleştirğinden net kar beklentimiz dahilinde gerçekleşti.


Pegasus birim gelirleri (yolcu gelirleri + hizmet gelirleri / arzedilen koltuk-km) 4,9 EUR olan beklentimizin üzerinde 5,5 EUR olarak gerçekleşti ve 3Ç18’e göre %23 artış gösterdi.


Yolcu başına hizmet geliri ise 3Ç18’e kıyasla %40 artış göstererek 16,9 EUR olarak gerçekleşti. Hatırlatmak gerekirse, 3Ç19’da Pegasus’un yurt içi yolcu trafiği %13 azalış gösterirken, yurtdışı trafiği %15 artış gösterdi.


Şirketin birim maliyeti (toplam faaliyet giderleri / arzedilen koltuk-km) beklentimize paralel şekilde 3Ç18’e kıyasla %3 artarak 3,52 EUR olarak gerçekleşti. Akaryakıt birim maliyeti EUR bazında %4 düşüş gösterirken, akaryakıt dışı birim maliyet %7 artış göstererek 2,21 EUR olarak gerçekleşti.


Bu artışta en önemli pay %52 artış gösteren birim personel gideri nedeniyle gerçekleşti. UFRS 16 değişikliği sebebi ile 3Ç18 VAFKÖK rakamı ile 3Ç19 VAFÖK rakamlarını karşılaştırdığımızda EUR bazında %16 artış olduğunu görüyoruz.


Öte yandan, UFRS 16’nın bakım giderleri üzerindeki azaltıcı etkisi 3Ç19 VAFÖK’üne 14,5 milyon EUR katkıda bulundu.


Deniz Yatırım - 12 Kasım 2019
Deniz Yatırım – 12 Kasım 2019

Ziraat Yatırım – 12 Kasım 2019


Pozitif


Şirket’in 3Ç2019’daki ana ortaklık net dönem karı 1.200mn TL gerçekleşerek geçen yılın aynı dönemine göre %61,6 oranında artış göstermiştir. Piyasa beklentisi Şirket’in bu çeyrekte 1.023mn TL net dönem karı açıklaması yönündeydi.


Şirket’in satış gelirleri yıllık %22,8 oranında artarak 4.117mn TL’ye çıkarken, brüt kar yine yıllık olarak %57,4 oranında artmış ve 1.781mn TL’ye yükselmiştir. Brüt kar marjı 9,5 puan artışla %43,3’ü göstermiştir.


143,9mn TL’lik operasyonel giderler ve 107,9mn TL’lik diğer faaliyet giderleri sonrasında faaliyet karı 1.530mn TL’yi göstermiştir. 3Ç2018’deki faaliyet karı 762,2mn TL idi. Diğer yandan, Şirket bu çeyrekte 224,3mn TL net finansman gideri kaydetmiştir.


Şirket geçen yılın aynı döneminde 43,4mn TL net finansman geliri kaydetmişti. 107,7mn TL’lik vergi gideri sonrasında net dönem karı 1.203mn TL olmuştur.


Bu kar içinde 2,6mn TL’lik kontrol gücü olmayan paylara bağlı kar olması sebebiyle ana ortaklık payına düşen kar 1.200mn TL’dir. Son olarak, Şirket’in yılın ilk 9 ayındaki net dönem karı geçen yılın aynı dönemine göre %103,1 oranında artarak 1.311mn TL’ye yükselmiştir.


Tacirler Yatırım – 11 Kasım 2019


Bugün 3Ç19 sonuçlarını açıklayacak. Piyasa net kar beklentisi 1,023 milyar TL olup, yıllık bazda %38 artışı işaret etmektedir. Konsensus net satış beklentisi 3,959 milyon TL olup, yıllık bazda %18 artışı ifade etmektedir. Piyasa FAVÖK beklentisi 1,880 milyon TL olup, yıllık bazda, %64 artışı işaret etmektedir.


Şeker Yatırım – 11 Kasım 2019


Pegasus Hava Taşımacılığı’nın (PGSUS) 3Ç19 finansal sonuçlarının bugün, piyasa kapanışından sonra açıklanması beklenmektedir. Şirket’in satış gelirlerinin 4,006mn TL, FAVÖK’ünün 1,913mn TL ve net karının 1,040mn TL civarında gerçekleşebileceğini tahmin etmekteyiz.


Piyasa ortalama beklentileri ise, Şirket’in satış gelirleri için 3,959mn TL, FAVÖK’ü için 1,880mn TL ve net karı için 1,023mn TL seviyesindedir.


Deniz Yatırım – 21 Ekim 2019


Pegasus 3Ç19’da yurtdışı yolcu trafiğini %13 artırırken, birim fiyatlamasını da yolcu trafiği artışına paralel şekilde güçlü tutabildi. Her iki havayolunun da 11 Kasım’a kadar 3Ç19 sonuçlarını açıklamalarını bekliyoruz.


THY’nin 3Ç19 VAFÖK’ünde TL bazında geçen yıla kıyasla %11 daralma görmeyi beklerken, Pegasus için %34 artış tahmin ediyoruz.


Ziraat Yatırım – 16 Ekim 2019


Nötr


12.09.2019 tarihli Yönetim Kurulu kararına istinaden aynı tarih itibarıyla Şirketin Kırgızistan’da halihazırda yalnız iç hat tarifeli yolcu taşımacılığı alanında faaliyet gösteren bağlı şirketi Air Manas Air Company LLC’deki %49 iştirak payının tamamının Birleşik Krallık’ta faaliyet gösteren AviaTrade Corp. LP’ye satışı için anlaşma sağlandığı, Air Manas’ın Şirket tarafından tam konsolidasyona tabi olması nedeniyle işlemin Şirket faaliyetlerine ve faaliyet sonuçlarıa herhangi önemli bir etkisi bulunmasının beklenmediği ve pay devrinin Kırgızistan’da yetkili merciler nezdinde tescil işlemlerinin tamamlanması ile sonuçlanacağı 12.09.2019 tarihli Özel Durum Açıklaması ile duyurulmuştu.


Pay devri ve tescil işlemleri 14.10.2019 tarihi itibarıyla tamamlanmıştır ve tescil belgesi 15.10.2019 tarihinde teslim alınmıştır.


Pegasus Hava Yolları Hisse Senedi Yorumları Sayfası Hakkında Bilgiler


Pegasus Hava Yolları Hisse Senedi Yorumları Sayfası Hakkında Bilgiler20 yıllık tecrübesi ile Türkiye’nin önde gelen havayolu şirketlerinden olan Pegasus, Avrupa’nın en hızlı büyüyen havayolu olmayı başarmıştır. Esas Holding bünyesinde faaliyet gösteren grup şirketlerinden birisidir. Yurt içinde 36, yurt dışında 72 olmak üzere 40 ülkede 108 noktaya tarifeli seferler düzenlemektedir.


Pegasus filosunda şu anda 76 uçak bulunmaktadır ve 66 tanesi kendi adına uçmaktadır. 7 tanesi Izair – İzmir Havayolları AŞ. ve 3 tanesi Air Manas LLC. Co. için uçmaktadır. 2017 yılının ikinci çeyreğinde Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) verilerine göre; Türkiye’deki havalimanlarını kullanan toplam yolcu sayısı bir önceki yıla göre % 10 artmıştır. Bu dönemde Pegasus’un toplam gelirleri 2017 yılının ikinci çeyreğinde bir önceki yıla oranla % 53 oranında artış göstermiştir.


Hisse senedi performansı açısından da beğenilen Pegasus, Türkiye’nin en genç uçak filosuna sahip havayolu şirketidir. Şirketin nakitteki artışı, operasyondan sağlanan gelirin yanı sıra uçak satışları kapsamında elde ettiği nakitten de kaynaklanmaktadır. Bu nedenle PGSUS hisse yorumları kapsamında göz önünde bulundurulması gereken bir noktadır.


Pegasus hisse yorumları ve tahminleri paylaştığımız bu sayfada, uzmanlar ve aracı kurumlar tarafından yayınlanan güncel raporları bir araya getiriyoruz. En güncel yorumları en üstte paylaşarak doğrudan ulaşmanızı sağlıyoruz. Eski bilgileri ise alt kısımda vererek geçmişe göz atmanızı istiyoruz.


Sonuç


SonuçPegasus hisse senedi yorumları, uzmanların kişisel görüşlerine dayalıdır. Bu nedenle yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Burada yer alan bilgilere göre alınacak yatırım kararları nedeniyle yaşanacak kayıp ve zararlardan site sorumlu tutulamaz. Kendi görüşleriniz ve yorumlarınızla yatırım kararı almanız gerektiğini unutmamalısınız.








EmoticonEmoticon