Türk Hava Yolları Anonim Ortaklığı (THYAO) Hisse Senedi Yorumları, Günlük Tahminler ve Analizler
Türk Hava Yolları hisse senetleri için yapılan yorumlar, analizler ve tahminler bu sayfada bir araya getirilmektedir.
Türkiye’nin önde gelen aracı kurumları ve bankaları tarafından yapılan Türk Hava Yolları (THYAO) hisse senedi yorumları ve günlük analizler, burada tek bir sayfa ile sizlere sunulmaktadır. En güncel yorum ve tahminler, en üstte yer almaktadır.
Borsanasiloynanir.co aracılığıyla THYAO hisse senedi yorumları sizlerle:
İçerik
Türk Hava Yolları (THYAO) Hissesi Hakkında Uzman Yorumları, Analizleri ve Tahminleri
Uzmanlar tarafından yapılan Türk Hava Yolları hisse senedi yorumları ve günlük analizleri, bu kısımda yer almaktadır. Güncel tahminler geldikçe sayfamız da yenilenmektedir.
Deniz Yatırım – 14 Kasım 2019
Yönetim Kurulu Başkanı İlker Aycı; Boeing ile kıran kırana pazarlık yapacağız, B737 MAX uçaklarının yere indirilmesi THY için büyük darbe oldu.
12’si İstanbul Havalimanı’nda diğer 12’si Seattle’daki fabrika apronunda bekleyen uçaklar yüzünden binlerce sefer yapılamadı.
Tarifeler alt üst oldu. Anadolu’ya uçuşlar azaltıldı. Bu sorun yaşanmasa THY üçüncü çeyrek kârı aslında daha yüksek olacaktı.
Deniz Yatırım – 13 Kasım 2019
THY’nin Ekim ayı yolcu trafik verileri, yurt dışı yolcu segmentinde geçen yıla kıyaslamalı büyüme oranı olarak 3Ç19’dan daha güçlü bir performans sergiledi.
Önceki aylardan daha güçlü bir yurtdışı yolcu büyümesi ortaya koyan trafik verilerinin hisse performansı üzerinde olumlu etki etmesini bekliyoruz.
Toplam yolcu trafiği EKim ayında %1,9 artış gösterdi. Yurt içi trafik %7,2 azalırken, yurt dışı trafik %8,8 arttı. 3Ç19’da yurt içi yolcu %11 azalırken, yurt dışı yolcu trafiği %3 artış göstermişti.
Hatırlanacağı gibi, 3Ç19 yolcu trafik verileri çok zayıf gelmiş olan 1Y19 verilerinden bir miktar daha iyiydi.
Ekim ayı doluluk oranı ufak bir düşüşle %83,8 olarak gerçekleşti – yurt içi %1,1 artış gösterirken yurt dışı %0,2 azalış gösterdi. 3Ç19’da doluluk oranı %1,2 azalma göstermişti. Ekim ayı doluluk oranı yılın önceki aylarındaki trende uygun olarak gerçekleşti.
Tacirler Yatırım – 13 Kasım 2019
Ekim ayında toplam yolcu sayısı %2 artış ile 6,64 milyon olurken, iç hatlar %7 daralma ile 2,6 milyon, dış hatlar ise %9 büyüme ile 4,0 milyon olarak gerçekleşti. Konsolide doluluk oranı 11 baz puan azalma ile %83,3 olarak gerçekleşti.
Doluluk oranı, iç hatlarda 113 baz puan artarak %86,2 olurken, dış hatlarda 24 baz puan azalarak ile %82,9 oldu.
Ocak-Ekim döneminde, toplam yolcu sayısında yıllık bazda %1,6 azalış kaydedildi ve toplam doluluk oranı 53 baz puan azalarak %81,6 olarak gerçekleşti.
Yurt içi yolcu sayısı, yıllık bazda, %7,5 gerilerken, yurt dışı yolcu sayısı, yıllık bazda, %3,1 arttı. Doluluk oranları ise, yurt içi hatlarda 98 baz puan artarak %86,4 olurken, yurtdışı hatlarda doluluk oranları 68 baz puan gerileyerek %80,9 oldu.
Yıllıklandırılmış bazda ise, toplam yolcu sayısı, yıllık bazda, %1 gerileyerek 74 milyon olarak gerçekleşti.
Yurt içi hatlardaki yolcu sayısı, yıllık bazda, %7 gerilerken yurtdışı hatlardaki yolcu sayısı, yıllık bazda, %3,7 arttı.
Doluluk oranları olarak ise, toplam doluluk oranı %81,5 olarak gerçekleşirken, yıllık bazda 27 baz puan geriledi ve aylık bazda yatay kaldı.
Yurt içi hatların doluluk oranı ise, yıllık bazda 80 baz puan arttı ve %86 oldu. Yurt dışı hatların doluluk oranı ise, yıllık bazda 36 baz puan gerileyerek %80,9 oldu.
Ziraat Yatırım – 13 Kasım 2019
Sınırlı Pozitif
THY ekim ayına ilişkin trafik sonuçlarını açıklamıştır. Buna göre Ekim 2018 döneminde 6,5 milyon olan toplam yolcu sayısı, 2019 yılının aynı döneminde %1,9’luk artışla 6,6 milyon olarak gerçekleşmiştir.
Yolcu sayısı iç hatlarda %7,2 azalırken, dış hatlarda ise %8,8 artmıştır. Yolcu doluluk oranı Ekim 2019 döneminde 0,1 puanlık azalış ile %83,8 olarak gerçekleşmiştir.
Ücretli Yolcu Km (ÜYK), Ekim 2018 döneminde 12,9 milyar iken, 2019 yılının aynı döneminde %7,1 artarak 13,9 milyar olarak gerçekleşmiştir.
ÜYK, iç hat uçuşlarda %5,6 azalmış; dış hat uçuşlarda ise %9,1 artmıştır. Dıştan Dışa Transfer Yolcu sayısında Ekim 2018 dönemine kıyasla %8,0 oranında bir artış gerçekleşmiştir.
Ücretli Yolcu Km (ÜYK), Ocak-Ekim 2018 döneminde 126,3 milyar iken, 2019 yılının aynı döneminde %1,7 artarak 128,4 milyar olarak gerçekleşmiştir.
ÜYK iç hat uçuşlarda %6,0 azalmış, dış hat uçuşlarda ise %2,9 oranında artmıştır. Yolcu uçakları Konma Sayısı, Ocak-Ekim 2018 döneminde 419.254 iken, 2019 yılının aynı döneminde %1,5’lik azalışla 412.810 olarak gerçekleşmiştir.
Taşınan Kargo-Posta, Ocak-Ekim 2018 döneminde 1.151.788 ton iken, 2019 yılının aynı döneminde %9,3’lük artışla 1.259.020 tona yükselmiştir. 2018 Ekim ayı sonunda uçak sayısı 329 iken 2019 Ekim ayı sonunda 346 olmuştur. THY hisseleri dün %2,7 oranında artış kaydetmiştir.
Oyak Yatırım – 8 Kasım 2019
THY’nın dün akşamki telekonferansının en dikkat çekici noktalarından biri Eylül’de başlanılan maliyet kontrolüne ilişkin program (geniş kapsamlı bir program: ana kapsam içinde personel ve diğer maliyet kalemlerinde optimizasyon, havalimanı ücretlerinin azaltımına ilişkin görüşmeler söz konsusu) açıklamasıydı.
Tam netleşmemekle birlikte 4Ç19’da USD100mn civarı bir maliyet tasarrufu amaçlanıyor ve burdaki performans haliyle 2020 bütçe hedeflerini de etkileyecek. Personel alımı açısından seneye kabin memuru alımı olabilir fakat havalimanına ilişkin personel alımı büyük ölçüde tamamlandı.
Eylül’de yaptıkları 2019 bütçe revizyonlarını koruyorlar ve marj açısından beklenti aralığının alt marjına daha yakın olduklarını belirttiler. 2020 için global büyümeye ilişkin endişeler konservatif olmaları gerektiğini ön plana çıkardı.
Boeing Max ve geciken Airbus Neolarla ilgili Airbusla görüşmelerde tam netlik yok. Halihazırda 2020de yüksek tek haneli kapasite artışı planlıyorlar.
Telekonferansta daha çok kapasite artışı yaptıkları Uzakdoğu ve Afrika hatlarındaki rekabete ilişkin detaylar da verildi.
Özellikle karlılık açısından önemli Uzakdoğu hatlarından ticaret görüşmelerine ilişkin gerginlikler, Aeroflot ve Uzakdoğu menşeili taşıyıcıların kapasite artışı ve bazılarının direkt İstanbul’a uçuşa başlamış olması rekabeti artırıyor.
Genel hatlarıyla maliyet kontrolü programı hafif pozitif ama henüz 2020’ye ilişkin rakam netleşmemiş durumda.
Ak Yatırım – 8 Kasım 2019
Türk Hava Yolları, dün 3Ç19 sonuçlarını ve ileriye yönelik beklentilerini görüşmek için bir telekonferans düzenledi.
Özet olarak, yönetimin özellikle 4Ç19 ve 2020 için maliyet gelişimi ile ilgili endişeleri gidermesi nedeniyle telekonferanstan olumlu bir izlenim edindik. Bu nedenle telekonferansta paylaşılanların, 3Ç19 sonuçlarından sonra gelen olumlu havanın devamlılığını sağlayabileceğini düşünüyoruz.
Hisse için 15,00 TL hedef fiyatımızı ve “Endeks Üzeri Getiri” tavsiyemizi koruyoruz. Maliyetler: THY, sadece 4Ç19’da 100 milyon $’lık maliyet kesintisi sağlayacak bir program üzerinde çalışıldığını belirtti.
Yeni havalimanı ve uçuş yapılan tüm havalimanlarında tarifeler üzerinde indirim için görüşmelerin devam ettiği belirtildi. 4Ç19 beklentileri: Yönetim, 4Ç19’da yatay birim gelir, yatay doluluk oranı, yüksek tek haneli kapasite büyümesi, birim maliyetlerde ise düşüş beklediklerini söyledi.
Boeing Max sorunu: MAX problemi nedeniyle oluşan maliyet artışı ve zararların tazmini üzerinde görüşmelerin devam ettiğini, ancak henüz bir somut ilerleme kaydedilmediğini eklediler.
2020 beklentileri: Gelecek yıl, yurt içi talebin toparlamaya başladığı, yurt dışında ise Avrupa ve Asya bölgelerinde artan rekabet ve ticaret savaşları nedeniyle trafik hacminde büyüme için temkinli oldukları söylendi.
Sene içinde filoya toplamda girecek 30 uçağın 14’ü geniş gövdeli olacağından, uzun mesafeli uçuşlara odaklanılacağı, Asya ve Amerika pazarlarının hedef pazarlar olacağı belirtildi.
İş Yatırım – 7 Kasım 2019
Net kar piyasa beklentiyle uyumlu, FAVÖK ise altında Türk Havayolları 3Ç19’de bizim 3,335 milyon TL net kar tahminimizn üzerinde ancak piyasanın 3,632 milyon TL beklentisiyle uyumlu yıllık bazda %6 düşüşle 3,707 milyon TL net rakamı açıkladı.
Zayıf faaliyet marjları, yatırım faaliyetlerinden kaynaklanan gelirlerdeki düşüş (3Ç19’deki TL164mn kıysala 3Ç18’de TL634mn) ile iştirak gelirlerindeki azalma (3Ç19’de TL405mn kıysala 3Ç18’de TL542mn) 3Ç19 net karındaki yıllık bazlı düşüşün ana nedenlerini oluşturmaktadır.
3Ç18’de kaydedilen 1,407 milyon TL tutatrındaki toplam net kur farkı giderine (faaliyet + finansman kur farkı gelir/gider) karşın 3Ç19’de kaydedilen 318 milyon TL kur farkı geliri 3Ç19 net karındaki gerilemeyi azalttığını söyleyebiliriz.
THY 3Ç19’de beklentilerle uyumlu (İŞY:TL22.8 milyar; Piyasa: TL23.0 milyar) yıllık bazda %3 artışla 22.6 milyar TL satış geliri elde etti. Şirketin FAVÖK rakamı piyasa beklentisinin %7 altında ancak bizim 5,823 milyon TL beklentimize parallel 3Ç19’de 5,817 milyon TL gerçekleşti.
Şirket 3Ç18 finansal tablolarında UFRS-16 kapsamında açıklamadığından FAVÖK rakamını yıllık bazda karşılaştırmak anlamlı olmamaktadır.
Daha doğru kıyaslama imkanı sunan FAVKÖK rakamı ise 3Ç19’de yıllık bazda %14 düşüşle 6,341 milyon TL’ye gerilerken, FAVKÖK marjı birim gelirdeki düşüş, birim giderdeki artış ve doluluk oranındaki azalma nedeniyle yüzde 5.6 puan düşüşle %28’e düştü.
Yorum: THY’nin 3Ç19 net kar rakamı beklentilerle uyumlu olmasına rağmen, piyasa beklentisinin %7 altında gerçekleşen FAVÖK rakamına piyasa tepkisinin kısmi olumsuz olabileceğini düşünüyoruz.
2Ç20’ye kadar ümit vermeyen gelir gelişiminin ve kapasite problemleri ile İstanbul Havalimanı’na taşınma sebebiyle maliyet artışlarının devamının, THY’nin faaliyet performansını baskılamaya devam edeceğine inanıyoruz.
Diğer taraftan, Boeing MAX’ların tekrar uçuş izinin verilmesi hisse için olumlu haber akışı olarak görülebilir. Şirketin bugün saat 17:00’da webcast sunumu düzenleyecek.
Kapanış (TL) : 11.94
Hedef Fiyat (TL) : 15.8
Piyasa Deg.(TL) : 16477
3A Ort. İşl.Hac.(mn$) : 211.85
Deniz Yatırım – 7 Kasım 2019
THY 3Ç19’da 3.992 milyon dolar satış (Deniz: 3.990 milyon dolar, Kons.: 4.061 milyon dolar), 1.004 milyon dolar VAFÖK (Deniz: 1.020 milyon dolar, Kons.: 1.061 milyon dolar) ve 654 milyon dolar net kar (Deniz: 707 milyon dolar, Cons.: 659 milyon dolar) kaydetti.
Şirketin operasyonel sonuçları beklentimize paralel gerçekleşirken, net kar net finansal gelirlerin daha düşük kalması nedeniyle beklentimizin altında gerçekleşti.
Öte yandan net kar piyasa beklentisine birebir uyumlu gerçekleşirken, VAFÖK rakamı piyasa tahmininin 14% atında gerçekleşti. 3Ç19 sonuçlarının piyasa beklentisinin altında kalması nedeniyle hisse performansı üzerindeki etkisinin hafif olumsuz olmasını bekliyoruz.
THY yolcu trafiği 3Ç19’da 3Ç18’e kıyasla %2.6 artış göstermişti. Şirketin birim fiyatlaması – yolcu gelirleri / uçulan yolcu km – geçen yıla kıyasla dolar bazında %1 artış gösterdi.
Maliyet tarafında ise, düşen petrol fiyatı sayesinde daha düşük akaryakıt maliyetleri etkili oldu. Ancak yeni havalimanının daha yüksek maliyetli olması sebebiyle, önemli maliyuet kalemlerinde – personel, yer hizmetleri, yolcu ikram vs- önemli artışlar yaşandı.
Türk Hava Yolları Hisse Senedi Yorumları Sayfası Hakkında Bilgiler
Dünyanın en iyi hava yolları arasında yer alan Türk Hava Yolları (THYAO) hisse senetleri için yapılan yorumları ve analizleri sizlerle bu sayfada veriyoruz. En çok önerilen hisse senetleri arasında yer almaktadır. Ayrıca büyük portföylerde de mutlaka THY hisselerine yer verildiğini söyleyebiliriz. Her geçen yıl filosunu genişleten, uçuş ağını büyüten Türk Hava Yolları, ülkemizi yurt dışında en iyi şekilde tanıtan şirketlerdendir.
Dünyada en fazla ülkeye yolcu taşıyan havayolu firması olan THY, Ocak – Haziran 2017 döneminde 30,3 milyon yolcu ile yeni bir rekor kırmıştır. Bu durumlar, hisse senedi performansına da yansıyarak yatırımcısını sevindirmektedir. Dünyada 300 farklı noktaya uçuş sağlayan THY, toplamda 120 ülkeye sefer düzenleyen bayrak taşıyıcı havayoludur. Bu özelliği ile de dünya sıralamasında ilk basamakta yer almaktadır.
Bu kadar ön planda olan bir şirkete ait hisse senedi, doğal olarak uzmanların yakın markajındadır. Bizler de bu sayfada, aracı kurumlar ve bankaların uzmanları tarafından kaleme alınan yorumları bir araya getirerek, sizlere şirket hakkında en iyi bilgileri sunmayı amaçlıyoruz. En güncel yorumları en üst sıraya taşıyoruz. Geçmişteki önemli gelişmelere ait haberleri, alt kısımda bırakarak geniş pencereden şirket hisselerine bakmanızı sağlıyoruz.
Tek bir sayfada THYAO hisse senedi yorumları, analizleri ve günlük tahminleri izlemek için burayı takip etmenizi öneririz. Her gün uzmanların yayınladıkları raporları takip ederek, sizlere toplu bir kaynaktan izleme imkanı sağlıyoruz. Ama buradaki görüşlerin kişisel olduğunu unutmamanızı istiyoruz. Bilgilere göz atmanızı ve kendi yorumlarınızı yapmanızı tavsiye ederiz.
Sonuç
Burada yer alan THYAO hisse senedi yorumları ve tahminleri, yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Kişisel görüşlere yer verilmektedir ve burada yer alan bilgilerden doğabilecek zararlardan sorumlu tutulamayız. Sizler de sadece buradaki bilgilere göre yatırım kararı almak yerine kendi analizlerinizle yorumlar yapmalısınız.
EmoticonEmoticon